Чи зіштовхувались Ви із втомою очей при носінні окулярів? Але ж вони мають полегшувати життя, а не створювати проблеми! Проте інколи вони дають протилежний від очікуваного результат. А для того, щоб Ви і далі могли насолоджуватись усіма перевагами окулярів, розберемо причини такого дискомфорту та як впоратись із цією проблемою.
Чому очі втомлюються в окулярах?
Причин може бути досить багато. І варто розуміти, чи з'явилась втома саме через окуляри, або ж відчуття викликані з іншого приводу. Серед найпоширеніших причин можна виокремити наступні:
- Нові окуляри за новим рецептом інколи потребують періоду адаптації. Зазвичай на це потрібно 2-3 дні, але у разі сильної зміни рецепту може знадобитись і 2 тижні.
- Неправильно підібраний рецепт. Таке може виникнути навіть при купівлі готових окулярів за необхідними Вам діоптріями, адже потрібно також зважати і на міжзіничну відстань, яка в готових варіантах є стандартною та не завжди усім підходить.
- Окуляри вже не відповідають актуальним діоптріям та потребують заміни.
- Старі окуляри, лінзи яких вкриті подряпинами або ж недостатньо очищені, також можуть викликати втому очей через їхнє перенапруження при намаганні щось розгледіти крізь них.
- Погано підібрана оправа, у тому числі її вага, розмір, діаметр окуляра. Вона може стискати скроні чи тиснути на перенісся, що викликає головний біль та втому, а більший діаметр окуляра спричинить більше спотворення зображення по периферії у випадку «мінусових» діоптрій, до чого потрібно звикати навіть за умови незмінного рецепту.
- Втома очей через перенапруження, у тому числі при тривалій роботі за комп'ютером.
- Захворювання очей.
Рішення для втомлених від окулярів очей
Наголошуємо, що при будь-якому відчутті дискомфорту варто звертатись до лікаря, щоб він виявив причину і вже згідно із нею сформував план дій для усунення втоми.
- Якщо у Вас змінився рецепт, не поспішайте та дайте собі час на адаптацію. Чим складніший рецепт, тим довше триватиме цей період. А для розуміння, як пришвидшити цей процес, радимо переглянути нашу статтю.
- Якщо у Вас є можливість замовити окуляри за індивідуальними параметрами замість того, щоб купити готові, краще зробіть це, так Ви отримаєте виріб, що буде зручно «сідати» на обличчя та корегуватиме зір згідно із рецептом. Але може бути й таке, що лікар виписав неправильний рецепт, через що Ви відчуватимете постійний дискомфорт та не зможете повноцінно адаптуватись. У такому разі необхідно ще раз перевірити гостроту зору та підтвердити або спростувати рецепт.
- Якщо Ви носите окуляри з одними й тими ж діоптріями протягом тривалого часу, можливо є сенс перевірити зір та змінити їх? Вважається, що перевірку у лікаря необхідно проводити щонайменше раз на рік. Тож краще сходіть на обстеження, зайвим воно точно не буде.
- Навіть якщо рецепт не змінився, окуляри також зношуються, лінзи дряпаються а покриття на них з часом можуть псуватись. Для того, щоб картинка завжди була ясною та яскравою, необхідно вчасно змінювати стару пару на нову, а також дбайливо доглядати за окулярами.
- Ретельно підбирайте оправу, коли купуєте окуляри. Про те, як її вибрати, писали у цій статті. І не нехтуйте порадами консультантів та оптометриста, щоб такий очікуваний готовий виріб не викликав розчарування.
- Можливо, причина втоми очей полягає не в окулярах, а власне у перенапруженні очей? Не забувайте робити перерви при тривалій роботі за комп'ютером, замовте окуляри із покриттям, що блокує синє світло, та проконсультуйтесь із лікарем щодо можливої наявності проблем із перефокусуванням з близьких предметів на дальні. Наприклад, можна додати +0.50 діоптрії у нижній частині лінзи, це допоможе зняти спазм та розвантажити очі.
Втома очей в окулярах є нормою, якщо Ви їх щойно змінили та якщо вона не триває довше, ніж 2 тижні. Якщо ж дискомфорт не зникає, необхідно звернутись до офтальмолога та, можливо, замовити нові окуляри. А щоб нова покупка не вдарила по гаманцю, придивіться до оправ та лінз від українського бренду Solente, що допоможуть вирішити проблему корекції зору за доступною ціною.
Зробити замовлення можна на сайті Київлінза, за телефонами, в роздрібних магазинах, в онлайн-чаті сайту в правому нижньому кутку, або написавши нам у будь-який месенджер.